Qui som
L’Associació per a la Millora de la Comprensió Lectora (AMCL) és una associació sense ànim de lucre, creada l’any 2019, que té com a finalitat principal facilitar als centres educatius materials i referències que permetin millorar la competència lectora de l’alumnat. En aquest web trobareu un conjunt d’activitats telemàtiques que permeten treballar aquesta competència.
La Junta directiva la formen tres persones: president (José Luis Castel), secretari (Guillem Bandé) i tresorera (Isabel Lázaro). Es reuneixen amb una periodicitat trimestral aproximadament, i revisen les línies d’actuació.
Transparència
- Actes provisionals de les assemblees d’associats celebrades durant el curs
- Actes de les reunions de la Junta Directiva
- Memòria d’activitats curs 2023-24
- Memòria econòmica 2024
- Esborrany Pressupost 2025
Què oferim
Les activitats que oferim des de l’AMCL, com entitat dedicada a treballar la comprensió lectora en l’àmbit escolar, giren en torn a donar estratègies i recursos als centres educatius per millorar aquesta competència. Això es concreta en:
- Activitats d’aula per treballar la Comprensió Lectora.
- Proves de Comprensió Lectora per a Primària.
Formació als centres sobre Comprensió lectora.
Recursos de Comprensió lectora.
Suport a les escoles en el treball d’aula.

Centres que utilitzen les proves

ESCOLA MARINADA

ESCOLA ELISA BADIA

ESCOLA CAMÍ DEL MIG

ESCOLA MONTANYANS

CEIP JOSÉ MARIA OLTRA

ESCOLA PIA SANTA ANNA

ESCOLA MARTA MATA

ESCOLA ELS PORXOS

ESCOLA MAS CASANOVAS

ESCOLA PINYANA

ESCOLA L’UNIVERS

ESCOLA PAU ROMEVA

ESCOLA ELS PINS

ESCOLA EL BOSC

CFA SANT RAIMON DE PENYAFORT

ESCOLA SANT CLIMENT

INSTITUT ESCOLA VILA-ROMÀ

ESCOLA JOAN CORET

ESCOLA SANTA MARIA D’AVIÀ

ESCOLA EMILI JUNCADELLA

ESCOLA LES FONTETES

ESCOLA JOSEP BALTÀ I ELIES

ESCOLA MARCEL·LÍ MORAGAS

ESCOLA BAGES

ESCOLA PRÀCTIQUES I

ESCOLA VALL DE PALAU

ESCOLA RAMON FAUS I ESTEVE

ESCOLA SANT ANTONI

ESCOLA SCHOLA

ESCOLA RIVO RUBEO

ESCOLA SANTIAGO RUSIÑOL

ESCOLA RIUS I TAULET

ESCOLA VORAMAR

ESCOLA TORREDEMER

ESCOLA TABOR

ESCOLA SANTS ABDÓ I SENÉN

ESCOLA SANT JERONI

ESCOLA SAMARANCH I FINA

ESCOLA SALVADOR LLOBET

ESCOLA SAGRADA FAMÍLIA

ESCOLA REINA VIOLANT

ESCOLA PILAR MESTRES-JAUME TORRENS

ESCOLA PEREANTON

ESCOLA NAUSICA

ESCOLA MONTSERRAT

ESCOLA MONTCAU

ESCOLA MIREIA

ESCOLA MESTRES MONTAÑA

ESCOLA MESTRE GIBERT

ESCOLA MARGALLÓ

ESCOLA MARE DE DÉU DEL COLL

ESCOLA LOLA ANGLADA

ESCOLA LLEDONER

ESCOLA L’ESTEL

ESCOLA LES VINYES

ESCOLA LES MIMOSES

ESCOLA LES FONTS

ZER LA SEGARRA

ESCOLA LA LLÀNTIA

ESCOLA LA FARIGOLA DE VALLCARCA

ESCOLA DE LA CONCEPCIÓ

ESCOLA LA CABANA

ESCOLA JOSEP MARIA JUJOL

ESCOLA JAUME I

INSTITUT ESCOLA GORNAL

ESCOLA JARDÍ

ESCOLA GUERAU DE LIOST

ESCOLA GRAVI

ESCOLA GIROI

ESCOLA GARIGOT

ESCOLA FRANCESC FELIU

ESCOLA FRANCESC ARENES

ESCOLA BAIXERAS

ESCUELA ENRIQUE IGLESIAS

ESCOLA ELS PINS

INSTITUT ESCOLA ELISENDA DE MONTCADA

ZER EL LLIERCA

ESCOLA COLORS

COL·LEGI BADALONÈS

ESCOLA CIRCELL

ESCOLA CATALÒNIA

ESCOLA CASTANYER

ESCOLA CARLIT

Escola Camí del Cros

Escola Cal Maiol

Escola Bufalà

Escola Bogatell

Escola Baldiri Reixac

Escola Cristòfor Mestre
Què diuen els centres
El suport personal és excepcional, ràpid i de qualitat.
CFA Sants Sant Raimon de Penyafort
Quan hem tingut alguna incidència, ens heu contestat molt ràpidament i ho heu solucionat. Estem molt contents.
Institut Escola Vila-romà
La nostra escola porta des del curs 2019 fent aquestes proves a l’alumnat de 3r i 6è. Posteriorment les hem anat implementant a tots els grups des de 2n perquè són una molt bona eina d’avaluació i ens serveixen per comprovar l’evolució del nostre alumnat. L´atenció personalitzada és immillorable i sempre resolen els nostres dubtes a l’instant. Sens dubte, és un recurs fantàstic i tenim la sort de comptar amb ell.
CEIP Enrique Iglesias García
Només hem fet l’aplicació una vegada (a final de curs) però la valorem positivament. El suport rebut és excel·lent. Sempre que hi ha hagut un problema ha estat resolt ràpidament.
ZER El Llierca
Aquesta aplicació ens permet veure en un cop d’ull l’evolució de l’alumnat en comprensió lectora al llarg dels cursos. L’atenció és excel·lent. Qualsevol dubte ens ho han resolt en un instant.
Escola Voramar
Fem una valoració positiva de l’aplicació. És una eina molt útil per avaluar la comprensió lectora de l’alumnat. Sempre que hem tingut algun problema tècnic ens han respost de seguida i ens han ajudat a solucionar-ho.
Escola Josep Maria Jujol
Pensem que és una bona aplicació, fàcil d’aplicar i de corregir. Resultats ràpids a toc de clic. Sempre que hem tingut algun dubte, aquest ha estat resolt molt ràpidament.
Escola Nausica
Fem una valoració molt bona de l’aplicació. Utilitzem aquestes proves des de fa anys com a avaluació referencial del centre.
El suport és bo. Quan tenim un dubte la resposta és molt ràpida.
Escola Mestre Enric Gibert i Camins
Observem que el nivell de proves és alt, sobretot tenint en compte que fer 4 lectures els cansa molt. Tot i així, ens ha fet reflexionar i valorar que no estàvem treballant prou bé la comprensió lectora, ja que no fèiem un bon anàlisi i sovint no sortien els diferents tipus de preguntes. S’ha creat una comissió d’escola per millorar-ne els resultats.
Escola Camí del Cros
Tot el claustre valora les proves positivament. Els indicadors ens ajuden a realitzar una avaluació de la tasca docent i ajustar els objectius i activitats d’aprenentatge per millorar la comprensió lectora dels nostres alumnes.
Escola Mestres Montaña
Feia temps que buscàvem unes proves més actualitzades de les que teníem. Quan vàrem trobar les “pclec” vam decidir utilitzar-les perquè s’adequaven més al que buscàvem. Són més motivadores pels alumnes pel fet de fer-les digitalment. El format és molt intuïtiu pels mestres, tant a l’hora d’assignar les proves als alumnes com de corregir-les. I quan s’han passat les dues aplicacions les gràfiques que es generen ens ajuden molt a veure l’evolució dels alumnes i de la classe.
Escola La Llàntia
Utilitzem aquestes proves des del curs 2020-21. Les apliquem des de 3r fins a 6è, en l’àrea de català i, en alguns casos, en l’àrea d’anglès. L’eina és molt pràctica, intuïtiva i funcional. A més, a nivell d’avaluació, aporta informació precisa sobre el procés d’adquisició de la comprensió lectora del nostre alumnat, i permet fer-ne una bona radiografia a nivell individual, de classe i de centre. Com sempre, quan hem tingut algun problema o algun dubte, l’atenció ha sigut ràpida i eficient.
Escola Sant Jeroni
Les proves ajuden a millorar l’entesa de textos escrits, així com a conèixer d’allà on parteix cada alumne i poder donar un suport més personalitzat.
Escola Tabor
Són unes proves que es poden fer de manera simultània i que permeten guardar els canvis. En quant a la correcció, totes les preguntes de resposta tancada faciliten la tasca del docent ja que es corregeixen al moment. Donen molta informació del nivell de comprensió lectora que té un grup classe donant una visió global molt rellevant i que permet veure la millora i comparativa entre principi i final de curs.
Escola Francesc Feliu
Moltíssimes gràcies per les sessions de formació i per la vostra feina. Estem molt contents d’haver fet la formació i d’aplicar les proves.
Reial Monestir de Santa Isabel
Aquestes proves són més actuals que les que fèiem servir, que estaven una mica desfasades. Les anàlisi dels resultats són profunds. Són fàcils d’aplicar, ens estalviem paper i temps de correcció. Permeten passar proves a alumnat amb PI que està en un nivell diferent al del grup-classe.
Escola Margalló – Cicle Superior
Ens agraden i considerem que les proves són molt útils. El sistema de correcció, el trobem força pràctic, les graelles generades són molt interessants i ajuden a fer una radiografia força clara de la situació del nostre alumnat. A més és força ràpid de corregir.