Qui som
L’Associació per a la Millora de la Comprensió Lectora (AMCL) és una associació sense ànim de lucre, creada l’any 2019, que té com a finalitat principal facilitar als centres educatius materials i referències que permetin millorar la competència lectora de l’alumnat. En aquest web trobareu un conjunt d’activitats telemàtiques que permeten treballar aquesta competència.
La Junta directiva la formen tres persones: president (José Luis Castel), secretari (Guillem Bandé) i tresorera (Isabel Lázaro). Es reuneixen amb una periodicitat trimestral aproximadament, i revisen les línies d’actuació.
Transparència
Què oferim
Les activitats que oferim des de l’AMCL, com entitat dedicada a treballar la comprensió lectora en l’àmbit escolar, giren en torn a donar estratègies i recursos als centres educatius per millorar aquesta competència. Això es concreta en:
- Activitats d’aula per treballar la Comprensió Lectora.
- Proves de Comprensió Lectora per a Primària.
Formació als centres sobre Comprensió lectora.
Recursos de Comprensió lectora.
Suport a les escoles en el treball d’aula.
Centres que utilitzen les proves
ESCOLA MONTANYANS
CEIP JOSÉ MARIA OLTRA
ESCOLA PIA SANTA ANNA
ESCOLA MARTA MATA
ESCOLA ELS PORXOS
ESCOLA MAS CASANOVAS
ESCOLA PINYANA
ESCOLA L’UNIVERS
ESCOLA PAU ROMEVA
ESCOLA ELS PINS
ESCOLA EL BOSC
CFA SANT RAIMON DE PENYAFORT
ESCOLA SANT CLIMENT
INSTITUT ESCOLA VILA-ROMÀ
ESCOLA JOAN CORET
ESCOLA SANTA MARIA D’AVIÀ
ESCOLA EMILI JUNCADELLA
ESCOLA LES FONTETES
ESCOLA GINESTA
ESCOLA JOSEP BALTÀ I ELIES
ESCOLA MARCEL·LÍ MORAGAS
ESCOLA BAGES
ESCOLA PRÀCTIQUES I
ESCOLA VALL DE PALAU
ESCOLA RAMON FAUS I ESTEVE
ESCOLA SANT ANTONI
ESCOLA SCHOLA
ESCOLA RIVO RUBEO
ESCOLA SANTIAGO RUSIÑOL
ESCOLA RIUS I TAULET
ESCOLA VORAMAR
ESCOLA TORREDEMER
ESCOLA TABOR
ESCOLA SANTS ABDÓ I SENÉN
ESCOLA SANT JERONI
ESCOLA SAMARANCH I FINA
ESCOLA SALVADOR LLOBET
ESCOLA SAGRADA FAMÍLIA
ESCOLA REINA VIOLANT
ESCOLA PILAR MESTRES-JAUME TORRENS
ESCOLA PEREANTON
ESCOLA NAUSICA
ESCOLA MONTSERRAT
ESCOLA MONTCAU
ESCOLA MIREIA
ESCOLA MESTRES MONTAÑA
ESCOLA MESTRE GIBERT
ESCOLA MARGALLÓ
ESCOLA MARE DE DÉU DEL COLL
ESCOLA LOLA ANGLADA
ESCOLA LLEDONER
ESCOLA L’ESTEL
ESCOLA LES VINYES
ESCOLA LES MIMOSES
ESCOLA LES FONTS
ZER LA SEGARRA
ESCOLA LA LLÀNTIA
ESCOLA LA FARIGOLA DE VALLCARCA
ESCOLA DE LA CONCEPCIÓ
ESCOLA LA CABANA
ESCOLA JOSEP MARIA JUJOL
ESCOLA JAUME I
INSTITUT ESCOLA GORNAL
ESCOLA JARDÍ
ESCOLA GUERAU DE LIOST
ESCOLA GRAVI
ESCOLA GIROI
ESCOLA GARIGOT
ESCOLA FRANCESC FELIU
ESCOLA FRANCESC ARENES
ESCOLA BAIXERAS
ESCUELA ENRIQUE IGLESIAS
ESCOLA ELS PINS
INSTITUT ESCOLA ELISENDA DE MONTCADA
ZER EL LLIERCA
ESCOLA COLORS
COL·LEGI BADALONÈS
ESCOLA CIRCELL
ESCOLA CATALÒNIA
ESCOLA CASTANYER
ESCOLA CARLIT
Escola Camí del Cros
Escola Cal Maiol
Escola Bufalà
Escola Bogatell
Escola Baldiri Reixac
Escola Cristòfor Mestre
Què diuen els centres
El suport personal és excepcional, ràpid i de qualitat.
CFA Sants Sant Raimon de Penyafort
Quan hem tingut alguna incidència, ens heu contestat molt ràpidament i ho heu solucionat. Estem molt contents.
Institut Escola Vila-romà
La nostra escola porta des del curs 2019 fent aquestes proves a l’alumnat de 3r i 6è. Posteriorment les hem anat implementant a tots els grups des de 2n perquè són una molt bona eina d’avaluació i ens serveixen per comprovar l’evolució del nostre alumnat. L´atenció personalitzada és immillorable i sempre resolen els nostres dubtes a l’instant. Sens dubte, és un recurs fantàstic i tenim la sort de comptar amb ell.
CEIP Enrique Iglesias García
Només hem fet l’aplicació una vegada (a final de curs) però la valorem positivament. El suport rebut és excel·lent. Sempre que hi ha hagut un problema ha estat resolt ràpidament.
ZER El Llierca
Aquesta aplicació ens permet veure en un cop d’ull l’evolució de l’alumnat en comprensió lectora al llarg dels cursos. L’atenció és excel·lent. Qualsevol dubte ens ho han resolt en un instant.
Escola Voramar
Fem una valoració positiva de l’aplicació. És una eina molt útil per avaluar la comprensió lectora de l’alumnat. Sempre que hem tingut algun problema tècnic ens han respost de seguida i ens han ajudat a solucionar-ho.
Escola Josep Maria Jujol
Pensem que és una bona aplicació, fàcil d’aplicar i de corregir. Resultats ràpids a toc de clic. Sempre que hem tingut algun dubte, aquest ha estat resolt molt ràpidament.
Escola Nausica
Fem una valoració molt bona de l’aplicació. Utilitzem aquestes proves des de fa anys com a avaluació referencial del centre.
El suport és bo. Quan tenim un dubte la resposta és molt ràpida.
Escola Mestre Enric Gibert i Camins
Observem que el nivell de proves és alt, sobretot tenint en compte que fer 4 lectures els cansa molt. Tot i així, ens ha fet reflexionar i valorar que no estàvem treballant prou bé la comprensió lectora, ja que no fèiem un bon anàlisi i sovint no sortien els diferents tipus de preguntes. S’ha creat una comissió d’escola per millorar-ne els resultats.
Escola Camí del Cros
Tot el claustre valora les proves positivament. Els indicadors ens ajuden a realitzar una avaluació de la tasca docent i ajustar els objectius i activitats d’aprenentatge per millorar la comprensió lectora dels nostres alumnes.
Escola Mestres Montaña
Feia temps que buscàvem unes proves més actualitzades de les que teníem. Quan vàrem trobar les “pclec” vam decidir utilitzar-les perquè s’adequaven més al que buscàvem. Són més motivadores pels alumnes pel fet de fer-les digitalment. El format és molt intuïtiu pels mestres, tant a l’hora d’assignar les proves als alumnes com de corregir-les. I quan s’han passat les dues aplicacions les gràfiques que es generen ens ajuden molt a veure l’evolució dels alumnes i de la classe.
Escola La Llàntia
Utilitzem aquestes proves des del curs 2020-21. Les apliquem des de 3r fins a 6è, en l’àrea de català i, en alguns casos, en l’àrea d’anglès. L’eina és molt pràctica, intuïtiva i funcional. A més, a nivell d’avaluació, aporta informació precisa sobre el procés d’adquisició de la comprensió lectora del nostre alumnat, i permet fer-ne una bona radiografia a nivell individual, de classe i de centre. Com sempre, quan hem tingut algun problema o algun dubte, l’atenció ha sigut ràpida i eficient.
Escola Sant Jeroni
Les proves ajuden a millorar l’entesa de textos escrits, així com a conèixer d’allà on parteix cada alumne i poder donar un suport més personalitzat.
Escola Tabor
Són unes proves que es poden fer de manera simultània i que permeten guardar els canvis. En quant a la correcció, totes les preguntes de resposta tancada faciliten la tasca del docent ja que es corregeixen al moment. Donen molta informació del nivell de comprensió lectora que té un grup classe donant una visió global molt rellevant i que permet veure la millora i comparativa entre principi i final de curs.
Escola Francesc Feliu
Moltíssimes gràcies per les sessions de formació i per la vostra feina. Estem molt contents d’haver fet la formació i d’aplicar les proves.
Reial Monestir de Santa Isabel
Aquestes proves són més actuals que les que fèiem servir, que estaven una mica desfasades. Les anàlisi dels resultats són profunds. Són fàcils d’aplicar, ens estalviem paper i temps de correcció. Permeten passar proves a alumnat amb PI que està en un nivell diferent al del grup-classe.
Escola Margalló – Cicle Superior
Ens agraden i considerem que les proves són molt útils. El sistema de correcció, el trobem força pràctic, les graelles generades són molt interessants i ajuden a fer una radiografia força clara de la situació del nostre alumnat. A més és força ràpid de corregir.